Raportul Eurydice ”Entrepreneurship education at school in Europe – 2025” analizează domeniile cheie ale politicii educaționale legate de educația antreprenorială în 36 de țări europene, inclusiv toate cele 27 de state membre ale UE, precum și Albania, Bosnia și Herțegovina, Elveția, Islanda, Liechtenstein, Muntenegru, Norvegia, Serbia și Turcia, oferind o imagine de ansamblu a eforturilor depuse de autoritățile educaționale de nivel înalt pentru a îmbunătăți educația antreprenorială în școli.
Una dintre cele opt competențe-cheie pentru învățarea pe tot parcursul vieții definite la nivel European este Competența antreprenorială; aceasta permite tinerilor să navigheze în complexitatea unei lumi în continuă evoluție, încurajând inovația și dotându-i cu abilitățile necesare pentru a aborda provocările economice, sociale și de mediu.
Inițiative precum comunicarea Comisiei Europene din 2025 privind Uniunea competențelor (
https://commission.europa.eu/topics/eu- ... -skills_ro ) încurajează dezvoltarea și îmbunătățirea educației antreprenoriale la toate nivelurile de învățămân
Acest raport oferă o imagine de ansamblu cuprinzătoare a educației antreprenoriale la școală în Europa, examinând cadrele de politici, integrarea curriculumului și furnizarea de experiențe antreprenoriale practice, precum și formarea profesorilor și a directorilor de școli.
Link:
https://eurydice.eacea.ec.europa.eu/pub ... urope-2025
Link raport integral, în limba engleză:
https://op.europa.eu/en/publication-det ... anguage-en
Link infografic, în limba engleză:
https://op.europa.eu/en/publication-det ... anguage-en
Link date deschise:
https://eurydice.eacea.ec.europa.eu/sit ... _2025.xlsx
Insp. șc. proiecte educaționale