Forum ISJ Arad

Comunicarea cu institutiile de invatamant din judetul Arad
Acum este Joi Apr 18, 2024 4:49 am

Ora este UTC+03:00 Europe/Bucharest


ActivNET - Service IT ~ Realizare si Gazduire Pagini Web ~ Instalare/Configurare Servere ~ Publicitate Online ~ Achizitie Domenii Web


Scrie un subiect nou  Răspunde la subiect  [ 1 mesaj ] 
Autor Mesaj
MesajScris: Lun Ian 20, 2020 1:47 pm 
Neconectat

Membru din: Mie Apr 20, 2005 12:55 pm
Mesaje: 1459
La etapa de pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ sau prin schimb de posturi pot participa:
a) cadrele didactice titulare în învățământul preuniversitar de stat;
b) cadrele didactice debutante din învățământul preuniversitar de stat, prevăzute la art. 21 alin. (4) lit. a) şi art. 21 alin. (6) din Metodologie, înscrise la examenul național pentru obținerea definitivării în învățământ, sesiunea 2020;
c) cadrele didactice titulare în unităţi de învăţământ preuniversitar particular acreditate care au obţinut nota/media de cel puţin 7 la un concurs naţional unic de titularizare în învăţământul preuniversitar de stat în ultimii 6 ani, conform prevederilor art. 252 alin. (7) lit. c) din Legea nr.1/2011 cu modificările şi completările ulterioare.

Această etapă de mobilitate a personalului didactic de predare se desfăşoară cu respectarea prevederilor art. 4 alin. (1) lit. k), art. 4 alin. (2-7), art. 5 alin. (3-7), art. 29 alin. (2), art. 30 alin. (6), art. 53-60 și art. 104 alin. (3) din Metodologia – cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2020-2021, aprobată prin OMEC nr. 5259/12.11.2019, numită în continuare Metodologie.

În conformitate cu prevederile Pct. I, alin. (10) din Calendarul mobilităţii personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar pentru anul şcolar 2020-2021, Anexa nr. 19 la Metodologie, în perioada 10 aprilie – 15 mai 2020, se desfăşoară etapa de pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ preuniversitar, la cerere, a personalului didactic titular/debutant, modificarea repartizării cadrelor didactice angajate cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei cărora nu li se poate constitui norma didactică de predare-învăţare-evaluare completă conform deciziilor de repartizare pe post/catedră precum şi de schimb de posturi pe baza consimţământului scris al titularilor /debutanţilor / angajaţilor pe perioada de viabilitate a postului.

A. Pretransferul consimţit între unităţile de învăţământ preuniversitar

La cererea personalului didactic titular/debutant, pretransferul consimţit se poate face:
- în aceeaşi localitate;
- în localitatea de domiciliu;
- pentru apropiere de domiciliu;
- pentru reîntregirea familiei;
- în vederea schimbării locului de muncă ori a felului muncii determinată de starea de sănătate, la propunerea medicului de medicină a muncii, în conformitate cu prevederile art. 189 alin. (2) din Legea nr. 53/2003, republicată, Codul muncii, cu modificările și completările ulterioare și cu prevederile art. 54 alin. (1) din Metodologie.

Precizări:
Comisia de mobilitate, constituită la nivelul unităţii de învăţământ, la propunerea consiliului profesoral, prin decizia directorului unităţii de învăţământ, conform prevederilor art. 56 alin. (4) din Metodologie, are următoarele atribuţii în etapa de pretransfer:
- verifică dosarele şi îndeplinirea tuturor condiţiilor specifice pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante, în situaţia în care unitatea de învăţământ a stabilit astfel de condiţii, avizate de inspectoratul şcolar;
- descarcă de pe site-ul ISJ Arad punctajele finale ale candidaților care au depus dosare de pretransfer la inspectoratul școlar și le folosește pentru ierarhizarea candidaților care au depus dosare de pretransfer pentru solicitarea acordului de principiu pentru pretransfer în unitatea respectivă;
- face ierarhizarea candidaților în ordinea criteriilor prevăzute la art. 56 alin. (5) din Metodologie - departajarea pe baza punctajelor se face în cadrul fiecărui criteriu în care se încadrează candidaţii;
- face departajarea prin punctaj aplicat în cadrul fiecărui criteriu prevăzut în art. 56 alin. (5) numai pentru candidații care îndeplinesc toate condițiile specifice stabilitate de unitate și avizate de inspectoratul școlar;
- în situaţia punctajelor egale, pentru acelaşi criteriu, departajarea se realizează în baza criteriilor socio-umanitare dovedite prin documente justificative;
- la verificarea dosarelor candidaţilor, comisia constituită la nivelul unităţii de învăţământ trebuie să ţină seama dacă solicitantul:
o îndeplineşte condiţiile pentru pretransfer prevăzute de Metodologie;
o îndeplinește cerinţele de studii conform Centralizatorului;
o în situaţiile în care este cazul, deţine avizele şi atestatele necesare ocupării postului didactic solicitat;
o a promovat inspecţia specială la clasă, proba practică/orală în profilul postului didactic solicitat (dacă este cazul).

Criteriile de care trebuie să ţină seama comisia, în ordine, conform prevederilor art. 56 alin. (5), pe baza documentului de numire/transfer/repartizare pe post/catedră al titularului/debutantului sunt:
a) cadrul didactic este titular în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e) în localitatea în care solicită postul didactic/catedra vacant(ă);
b) cadrul didactic este titular la o unitate de învăţământ/unităţi de învăţământ din altă localitate în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e) şi are domiciliul în localitatea în care solicită postul didactic/catedra;
c) cadrul didactic este titular la o unitate de învăţământ/unităţi de învăţământ din altă localitate în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e) şi are domiciliul într-o localitate apropiată de localitatea în care solicită postul didactic/catedra;
d) cadrul didactic este titular în altă specialitate decât cea a postului/catedrei solicitate şi are şi domiciliul în aceeaşi localitate în care solicită postul didactic/catedra vacant(ă);
e) cadrul didactic este titular în altă specialitate decât cea a postului/catedrei solicitate în localitatea în care solicită postul didactic/catedra vacant(ă) şi are domiciliul în altă localitate;
f) cadrul didactic este titular în altă specialitate decât cea a postului/catedrei solicitate la o unitate de învăţământ/unităţi de învăţământ din altă localitate şi are domiciliul în localitatea în care solicită postul didactic/catedra;
g) cadrul didactic este titular în altă specialitate decât cea a postului/catedrei solicitate la o unitate de învăţământ/unităţi de învăţământ din altă localitate şi are domiciliul într-o localitate apropiată de localitatea în care solicită postul didactic/catedra.

- Comisia de mobilitate constituită la nivelul unităţii de învăţământ înaintează consiliului de administraţie al unităţii un Raport scris, întocmit conform prevederilor Anexei nr. 18 la Metodologie.

Consiliul de administraţie al unităţii are următoarele atribuţii în etapa de pretransfer consimţit:
- stabileşte şi validează lista finală, conform art. 56 alin. (9), cu ierarhizarea cadrelor didactice titulare/debutante care au depus dosare pentru pretransferul consimţit în unitatea de învăţământ respectivă, în vederea emiterii acordurilor de principiu;
- în baza validării făcute de consiliul de administraţie, directorul emite acorduri de principiu:
- pentru posturile didactice vacante;
- pentru posturile didactice care se pot vacanta în etapa de pretransfer;
- pentru cadrele didactice situate pe locurile 2, 3, 4..., în ordinea ierarhizării, privind pretransferul cadrelor didactice în unitatea de învăţământ respectivă, în ipoteza că celelalte cadre didactice, situate pe locurile anterioare, nu optează în şedinţa de repartizare pentru soluţionarea pretransferului în unitatea de învăţământ respectivă. Acordul este întocmit conform Anexei nr. 18 la Metodologie.
- directorii unităţilor de învăţământ care au emis acorduri de principiu pentru pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ înştiinţează în scris inspectoratul şcolar, conform modelului prevăzut în Anexa nr. 18 la Metodologie.
- contestaţiile la acordurile de principiu pentru pretransferul consimţit, emise de directorii unităţilor de învăţământ, se adresează în scris, comisiei judeţene de mobilitate a personalului didactic din cadrul inspectoratului școlar.
- directorul unităţii de învăţământ cere revenirea asupra situaţiei şi reluarea procedurilor legale la solicitarea scrisă a preşedintelui comisiei judeţene de mobilitate, în cazul în care comisia judeţeană de mobilitate a personalului didactic din învăţământul preuniversitar constată abateri de la aplicarea prevederilor Metodologiei, în unitatea de învăţământ respectivă.
- în cazul reluării procedurii legale, directorii acestor unităţi de învăţământ emit noi acorduri de principiu, conform hotărârilor consiliilor de administraţie din unităţile de învăţământ respective, după reluarea procedurilor legale.

În vederea soluţionării în şedinţa de repartizare a cererii de pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ, după soluţionarea contestaţiilor conform art. 56 alin. (11) din Metodologie, candidaţii depun la inspectoratul şcolar acordurile de principiu emise de directorul / directorii unităţii/unităţilor de învăţământ privind pretransferul consimţit între unităţi, după caz, conform Anexei nr. 18.

Soluţionarea cererilor de pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ se realizează în şedinţa de repartizare organizată de comisia judeţeană de mobilitate a personalului didactic din învăţământul preuniversitar, conform prevederilor art. 57 alin. (1-4), în perioada prevăzută de Calendar.

În cazul în care abaterile de la prevederile Metodologiei, constatate de comisia județeană de mobilitate, nu sunt remediate la nivelul unității de învățământ, conform prevederilor art. 56 alin. (12) din Metodologie, atunci comisia judeţeană, prin hotărâre:
a) poate invalida acordurile de principiu emise de consiliul de administrație al unităţii de învăţământ în care abaterile nu au fost remediate și poate respinge, în ședința de repartizare, ca inadmisibile, solicitările de pretransfer ale cadrelor didactice în cauză;
b) poate acorda, în ședința de repartizare, pretransferul cadrului didactic care a primit refuzul consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ în care abaterile nu au fost remediate, sub rezerva aprobării acestuia în consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar în perioada în care se soluţionează contestaţiile la hotărârile adoptate în şedinţa de repartizare pentru soluţionarea cererilor de pretransfer.

Cadrul didactic titular care nu poate participa la şedinţa de repartizare pentru pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ are dreptul să desemneze, prin procură notarială în original, un împuternicit care să îi reprezinte interesele.

Cadrele didactice titulare care participă la etapele de pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ pot ocupa posturi/catedre vacante constituite în unităţi de învăţământ, indiferent de viabilitatea acestor posturi/catedre, conform art. 55 alin. (1), inclusiv posturi didactice/catedre care se pot vacanta în etapa de pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ preuniversitar, în condiţiile prevăzute de Metodologie.

Conform prevederilor art. 53 alin. (3), acordul de principiu al unității din care pleacă prin pretransfer un cadrul didactic titular/debutant se consideră obţinut de drept prin efectul legii, luând în considerare apropierea de domiciliu şi principiile fundamentale prevăzute la art. 3 din Legea nr. 53/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

Conform prevederilor art. 54, alin. (2), cadrul didactic titular/debutant care a dobândit prin studii două sau mai multe specializări, poate solicita, în etapa de pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ, ocuparea unui/unei post didactic/catedre vacant(e) sau trecerea într-o altă funcţie didactică, în concordanţă cu specializările dobândite prin studii, în aceeaşi unitate de învăţământ sau în alte unităţi de învăţământ, cu acordul consiliilor de administraţie ale unităţilor de învăţământ respective.

Cadrul didactic titular care solicită soluţionarea cererii de pretransfer consimţit în unităţi de învăţământ din alte judeţe, anexează la cererea de înscriere adeverinţa eliberată de inspectoratul şcolar, în a cărui rază teritorială este titular, din care să rezulte că cererea de pretransfer în alt judeţ a solicitantului a fost luată în evidenţă - art. 54, alin. (1).

Conform prevederilor art. 55 alin. (1) din Metodologie:
- În structura catedrelor vacante pentru pretransfer consimțit între unitățile de învățământ preuniversitar pot fi incluse cel mult 4 (patru) ore opţionale.
- Cadrele didactice titulare într-o singură unitate de învăţământ şi pe o singură disciplină nu pot solicita pretransferul consimțit între unitățile de învățământ preuniversitar pe o catedră în componența căreia intră și ore din propria normă.
- Cadrele didactice titulare în două sau mai multe unități de învăţământ/specializări pot solicita pretransferul pe o catedră în componența căreia intră și orele din propria normă, la una din unitățile/specializările la/pe care este titular, de regulă, în mediul rural, dacă se justifică apropierea de domiciliu.

După soluţionarea contestaţiilor, inspectorul şcolar general emite decizia de pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ cu precizarea unităţii/unităţilor de învăţământ cu personalitate juridică, a postului didactic/catedrei, a nivelului de învăţământ şi a regimului de mediu.
În decizia de pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ nu se precizează viabilitatea postului didactic/catedrei, iar structura/structurile unităţilor de învăţământ cu personalitate juridică se precizează numai în situaţia în care regimul de mediu al acestora este diferit de regimul de mediu al unităţii de învăţământ cu personalitate juridică – art. 57 alin. (6).

Notă:
1. Personalul didactic titular pretransferat în etapa de pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ, sesiunea 2020, va fi detaşat în interesul învăţământului pentru nesoluţionarea restrângerii de activitate, în situaţia în care, după etapa de pretransfer sau până la data de 1 septembrie 2020, se constată că postul didactic/catedra pe care s-a pretransferat a fost redus(ă) ca urmare a nerealizării planului de şcolarizare sau a restructurării reţelei şcolare, iar postul didactic/catedra de pe care a fost pretransferat a fost ocupat(ă) pe perioadă nedeterminată în etapa de pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ.
2. În situaţia în care, după etapa de pretransfer sau până la data de 1 septembrie 2020, se constată că postul didactic/catedra pe care un cadru didactic s-a pretransferat a fost redus(ă) ca urmare a nerealizării planului de şcolarizare sau restructurării reţelei şcolare, iar postul didactic/catedra de pe care a fost pretransferat nu a fost ocupat(ă) pe perioadă nedeterminată în etapa de pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ, cadrul didactic respectiv revine la postul didactic/catedra de pe care a fost pretransferat (art. 57 alin. (7))
.

B. Schimbul de posturi prin consimţământul scris al cadrelor didactice

- este o formă de pretransfer care se desfăşoară conform prevederilor art. 58 din Metodologie.
- cadrele didactice titulare care beneficiază de pensie de invaliditate de gradul I sau II și de rezervarea catedrei/postului pe durata invalidității, cadrele didactice pensionate, care au avut calitatea de personal didactic titular, reîncadrate în funcţia de personal didactic, în anul şcolar 2019-2020, respectiv în anul şcolar 2020-2021, cu condiția suspendării pensiei pe durata reîncadrării, precum şi cadrele didactice titulare în învățământul preuniversitar care au împlinit vârsta de 65 de ani sau care vor împlini vârsta de 65 de ani până la data de 31 august 2020 nu pot beneficia de pretransfer prin schimb de posturi/catedre prin consimțământ scris.
- fiecare cadru didactic titular care participă la schimbul de posturi/didactice prin consimţământ scris trebuie să aibă, la data solicitării schimbului, studiile necesare ocupării postului didactic/catedrei pe care urmează să se pretransfere, conform Centralizatorului, iar în situaţiile în care este cazul, să deţină, la data solicitării schimbului, avizele şi atestatele necesare ocupării postului didactic/catedrei pe care urmează să se pretransfere sau să fi susţinut inspecţia specială la clasă/proba practică/orală necesară ocupării postului didactic/catedrei pe care urmează să se pretransfere.
- pentru posturile didactice/catedrele pe care urmează să se pretransfere prin schimb de posturi/catedre prin consimţământ scris care necesită inspecţii speciale/probe practice/orale, cadrele didactice trebuie să promoveze aceste probe cu nota minimum 7 (şapte)/calificativul „admis”, exceptând cadrele didactice titulare pretransferate de pe posturi didactice/catedre similare.
- pretransferul personalului didactic titular prin schimb de posturi/catedre pe baza consimţământului scris al solicitanţilor nu este condiţionat de domiciliu.
- în vederea realizării schimbului de posturi/catedre prin consimţământ scris, fiecare din cadrele didactice solicitante depun la inspectoratele şcolare cereri-tip conform Anexei nr. 14 la Metodologie, însoţite de documentele menţionate în cerere.
- în etapa de soluţionare a pretransferului consimţit între unităţile de învăţământ preuniversitar, cererile pretransfer prin schimb de posturi/catedre prin consimţământ scris se soluţionează în şedinţa de repartizare organizată de către comisia judeţeană de mobilitate a personalului didactic din învăţământul preuniversitar, în perioada prevăzută de Calendar.
- În vederea realizării schimbului de posturi/catedre prin consimţământ scris între cadre didactice titulare în județe diferite sau într-un județ și municipiul București, fiecare din cadrele didactice solicitante depun la ambele inspectorate şcolare cereri-tip conform Anexei nr. 14, însoţite de documentele menţionate în cerere.
Fiecare cadru didactic se prezintă în ședința de repartizare organizată de inspectoratul şcolar al județului în care dorește să se pretransfere.

C. Modificarea repartizării cadrelor didactice angajate cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei cărora nu li se poate constitui un post didactic complet/o normă didactică de predare-învăţare-evaluare completă conform deciziilor de repartizare pe post/catedră
- Această subetapă de mobilitate a personalului didactic angajat pe durata de viabilitate a postului se desfăşoară conform prevederilor art. 58-59 din Metodologie.

Condiţii:
- Participă angajaţii pe durata de viabilitate a postului cărora nu li se poate constitui un post didactic complet/o normă didactică de predare-învăţare-evaluare completă conform deciziilor de repartizare pe post/catedră pentru anul şcolar 2020-2021;
- Au obţinut calificativul „Foarte bine” în ultimii doi ani şcolari încheiaţi şi calificativul parţial „Foarte bine” pentru anul şcolar în curs;
- Nu au fost sancționaţi disciplinar în ultimii 2 (doi) ani școlari încheiați și nici pe parcursul anului școlar în curs;
- Solicită modificarea repartizării pe alte posturi didactice/catedre vacante publicate pentru angajare pe durata de viabilitate a postului/catedrei la nivel judeţean;
- Au obţinut acordul de principiu al consiliilor de administraţie ale unităţilor de învăţământ în care cadrele didactice solicită noua repartizare;
- Nu pot participa cadrele didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei care şi-au completat norma didactică de predare;
- Nu pot participa cadrele didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei cărora li se reduce în întregime postul didactic/catedra la nivelul unităţii/unităţilor de învăţământ în care sunt angajate;
- Catedra vacantă, publicată pentru angajare pe durata de viabilitate a postului/catedrei, este constituită din ore la disciplina/disciplinele înscrise în decizia de repartizare, cu condiţia ca angajatul să păstreze în încadrare fracţiunea de post didactic/normă didactică de predare în unitatea/unităţile de învăţământ în care este deja angajat.

Cadrele didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei depun dosare completate pe baza cerinţelor cererii-tip, conform Anexei nr. 14 la Metodologie, în perioadele prevăzute în Calendar pentru etapa de pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ, atât la unitatea/unităţile de învăţământ în care solicită modificarea repartizării, cât şi la inspectoratul şcolar.

Comisia de mobilitate din unitate verifică dosarele conform precizărilor art. 59 alin. (5-8), face propuneri pentru eliberarea acordului/refuzului către consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ.

Consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ validează propunerile comisiei de mobilitate iar directorul emite acordurile de principiu sau refuzurile motivate, înştiinţează în scris candidaţii şi comisia judeţeană de mobilitate a ISJ Arad.

Cadrele didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei depun la inspectoratele şcolare acordurile de principiu pentru modificarea repartizării obţinute de la unităţile de învăţământ.

Soluţionarea cererilor privind modificarea repartizării pentru cadrele didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei se realizează, pe discipline, în şedinţa de repartizare organizată de către comisia judeţeană de mobilitate a personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar, în perioada prevăzută de Calendar pentru etapa de pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ, în baza acordurilor de principiu emise de conducerile unităţilor de învăţământ, după soluţionarea cererilor de pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ, cu respectarea prevederilor Metodologiei.

În baza deciziei privind modificarea repartizării, emise de inspectorul şcolar general, directorul unităţii de învăţământ cu personalitate juridică în care a fost repartizat cadrul didactic încheie cu cadrul didactic respectiv, începând cu data de 1 septembrie, contract individual de muncă pe durată determinată de un an şcolar, urmând ca, pe durata de viabilitate a postului/catedrei, anual, să încheie câte un act adiţional la contractul individual de muncă pe durată determinată de modificare a literei b) a capitolului C din contract cu menţiunea „Durata de viabilitate a postului didactic/catedrei”.

D. Modificarea repartizării cadrelor didactice angajate cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei prin schimb de posturi/catedre prin consimţământ scris

- Această subetapă de mobilitate a personalului didactic angajat pe durata de viabilitate a postului se desfăşoară conform prevederilor art. 60 din Metodologie.

Condiţii:

Pot solicita modificarea repartizării angajaţii pe durata de viabilitate a postului în anul şcolar 2019-2020 care:
- Au obţinut calificativul „Foarte bine” în ultimii doi ani şcolari încheiaţi şi calificativul parţial „Foarte bine” pentru anul şcolar în curs;
- Nu au fost sancționaţi disciplinar în ultimii 2 (doi) ani școlari încheiați și nici pe parcursul anului școlar în curs;
- Solicită modificarea repartizării pe durata de viabilitate a postului/catedrei la nivel judeţean prin schimb de posturi/catedre, în baza consimțământului scris;
- Au acordul consiliilor de administraţie ale unităţilor de învăţământ/CJRAE în care cadrele didactice solicită repartizarea;
- Au la data solicitării schimbului, studiile necesare ocupării postului didactic/catedrei pe care urmează să obţină repartizarea, conform Centralizatorului;
- Deţin, în situaţiile în care este cazul, la data solicitării schimbului, avizele şi atestatele necesare ocupării postului didactic/catedrei pe care urmează să obţină noua repartizare;
- Au susţinut, dacă este cazul, inspecţia specială la clasă/proba practică/orală necesară ocupării postului didactic/catedrei pe care urmează să obţină noua repartizare, promovată cu minimum nota 7 (şapte) / calificativul „admis”, exceptând cadrele didactice care provin de pe posturi didactice/catedre similare, conform prevederilor art. 4 alin. (4)-(7) din Metodologie.

Fiecare dintre cadrele didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei care solicită modificarea repartizării prin schimb de posturi, depun la ISJ Arad cereri-tip, conform anexei nr. 14 la Metodologie, însoţite de documentele menţionate în cerere.
Acestea se soluţionează în şedinţa de repartizare, organizată de către comisia judeţeană de mobilitate a personalului didactic, în perioada prevăzută de Calendar sau pe parcursul anului şcolar 2020-2021, conform art. 105, în condiţiile Metodologiei.

Calendar:

6 aprilie 2020
- Termenul până la care unităţile de învăţământ comunică la ISJ Arad, pentru avizare, condiţiile specifice pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante prin pretransfer consimţit / modificarea repartizării (nu pot fi modificate condițiile specifice comunicate pentru etapa de transfer consimţit).

9 aprilie 2020
- Reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate complete şi incomplete;
- Afişarea la sediile unităţilor de învăţământ a condiţiilor specifice şi a grilelor de evaluare aferente acestora (dacă este cazul) pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante prin pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ, avizate de inspectoratul şcolar (unitățile de învăţământ care nu au avut condiții specifice pentru etapa de transfer).

10-21 aprilie 2020
- Înregistrarea dosarelor la ISJ Arad:
- (A) cadrele didactice care solicită pretransfer consimțit între unitățile de învățământ, respectiv pretransfer prin schimb de posturi;
- (B) cadrele didactice angajate cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei, cărora nu li se poate constitui norma didactică de predare-învăţare-evaluare completă, conform deciziilor de repartizare pe post/catedră şi solicită modificarea repartizării.
- Comisia judeţeană de mobilitate şi consilierul juridic al ISJ Arad verifică şi avizează dosarele candidaţilor;
- Comisia judeţeană de mobilitate face evaluarea activității profesionale, didactice şi științifice a candidaţilor pe baza documentelor existente la dosar şi acordă punctajele pe baza Fişei de evaluare, aprobată în CA al ISJ Arad din data de 09.01.2020, publicată pe FORUM.

22 aprilie 2020
- Afişarea la avizierul inspectoratului şcolar şi pe pagina web a inspectoratului şcolar a listelor cu punctajele:
- (A) cadrelor didactice înscrise la etapa de pretransfer consimțit între unitățile de învățământ, cu precizarea localităţii de domiciliu şi a unităţilor de învăţământ la care sunt titulare cadrele didactice care au depus cereri;
- (B) listei cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei care au solicitat modificarea repartizării, cu precizarea următoarelor informaţii: studiile, postul/didactic/catedra pe care sunt angajate, localitatea de domiciliul, rezultatele obţinute la concursurile de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate la care a participat, gradul didactic, nota/media obţinută la gradul didactic, media de departajare calculată conform anexei nr. 15, media obţinută la examenul de licenţă/absolvire a studiilor, respectiv media obţinută la examenul de bacalaureat pentru absolvenţii liceelor pedagogice, avizele şi atestatele dobândite, calificativele obţinute în ultimii 2 ani școlari încheiați și calificativul parțial în anul școlar în curs şi sancţiunile disciplinare în ultimii 2 ani școlari încheiați sau pe parcursul anului școlar în curs.

22-23 aprilie 2020
- Înregistrarea la inspectoratul şcolar a contestaţiilor referitoare la punctajele acordate cadrelor didactice înscrise la etapa de pretransfer consimţit.

24 aprilie 2020
- Soluţionarea în Consiliul de administraţie al ISJ Arad a contestaţiilor referitoare la punctajele acordate cadrelor didactice înscrise la etapa de pretransfer consimţit; Afişarea punctajelor finale la sediul inspectoratului şcolar şi pe pagina de web a ISJ Arad.

22-28 aprilie 2020
- Desfăşurarea inspecţiilor speciale la clasă, a probelor practice, a probelor orale de profil pentru pretransfer consimţit (dacă este cazul – art. 4, alin. (4-8) din Metodologie);
- Afişarea rezultatelor la sediul ISJ Arad şi pe pagina web a inspectoratului şcolar.

22-28 aprilie 2020

- Înregistrarea dosarelor de pretransfer la nivelul unităţilor de învăţământ pentru obținerea acordului de principiu.
o (A) cadrele didactice care solicită pretransfer la unitățile de învățământ care au publicat posturi didactice/catedre vacante pentru obținerea acordului de principiu pentru pretransfer, precum şi la unităţile de învăţământ la care sunt titulare cadre didactice care au depus cereri de pretransfer, pentru obținerea acordului de principiu pentru pretransfer;
o (B) cadrele didactice angajate cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei, cărora nu li se poate constitui norma didactică de predare-învăţare-evaluare completă, conform deciziilor de repartizare pe post/catedră şi solicită modificarea repartizării.
- Dosarele se întocmesc pe baza cererii tip - Anexa 14, din Metodologie.

29 aprilie 2020
- Comisia de mobilitate constituită la nivelul unităţii înaintează consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ un Raport scris, întocmit conform Anexei nr. 18 la Metodologie, care conține lista cadrelor didactice ierarhizate în vederea emiterii acordului de principiu pentru pretransfer consimţit/modificarea repartizării;
- Consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ analizează solicitările depuse de cadrele didactice titulare şi comunică hotărârea cu privire la emiterea acordului de principiu pentru pretransfer consimţit.
- Directorul emite acordul de principiu pentru pretransfer consimţit /modificarea repartizării sau refuzul motivat şi îl comunică în scris solicitanţilor (Anexa nr. 18 la Metodologie);
- Directorul informează în scris inspectoratul şcolar situaţia soluţionării cererilor de obţinere a acordului de principiu pentru pretransfer consimţit/modificarea repartizării (Anexa nr.18 la Metodologie);
- Cadrele didactice care solicită pretransferul consimţit/modificarea repartizării anexează la dosarele înregistrate la ISJ Arad acordurile de principiu, obţinute de la unităţile de învăţământ.

30 aprilie 2020
- Candidaţii depun la sediul ISJ Arad contestaţiile (adresate comisiei judeţene de mobilitate) cu privire la emiterea de către unităţile de învăţământ a acordului de principiu sau a refuzului pentru pretransfer consimţit/modificarea repartizării.

4-5 mai 2020
- Soluţionarea la nivelul Comisiei judeţene de mobilitate a contestaţiilor cu privire la emiterea de către unităţile de învăţământ a acordului de principiu pentru pretransfer consimţit;
- În situaţia în care comisia judeţeană de mobilitate a personalului didactic din învăţământul preuniversitar constată abateri de la prevederile Metodologiei, într-o unitate de învăţământ, preşedintele comisiei judeţene solicită în scris directorului unităţii de învăţământ respective revenirea asupra situaţiei şi reluarea procedurilor legale pentru corectarea erorilor constatate de inspectoratul şcolar.
- Directorii acestor unităţi de învăţământ emit noi acorduri de principiu, conform hotărârilor consiliilor de administraţie din unităţile de învăţământ respective, după reluarea procedurilor legale şi le comunică inspectoratului şcolar şi candidaţilor care au formulat contestaţii.

6 mai 2020
- Şedinţa de repartizare, organizată de inspectoratul şcolar soluţionează, în următoarea ordine:
(i) cererile cadrelor didactice titulare, respectiv a cererilor cadrelor didactice debutante prevăzute la art. 21 alin. (4) lit. a) şi alin. (6) din Metodologie, rămase cu norma didactică incompletă, pentru completarea normei didactice, conform prevederilor Metodologiei;
(ii) cererile cadrelor didactice titulare rămase cu restrângerea de activitate nesoluţionată, prin transfer sau detaşare în interesul învăţământului pentru restrângere de activitate nesoluţionată;
(iii) cererile de pretransfer consimțit între unitățile de învățământ sau prin schimb de posturi;
(iv) cererile privind modificarea repartizării cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului didactic/catedrei sau prin schimb de posturi.

6-7 mai 2020
- Înregistrarea contestaţiilor la ISJ Arad cu privire la modul de soluţionare în şedinţa de repartizare a cererilor de pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ / schimb de posturi / modificarea repartizării.

8 mai 2020
- Soluţionarea în CA al ISJ Arad a contestaţiilor cu privire la modul de soluţionare în şedinţa de repartizare a cererilor de pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ / schimb de posturi / modificarea repartizării.

8 mai 2020
- Reactualizarea listei posturilor didactice, a catedrelor vacante / rezervate şi afişarea acesteia la sediul ISJ Arad.

11-15 mai 2020
- Emiterea şi comunicarea deciziilor de repartizare pentru pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ, pretransfer prin schimb de posturi, modificarea repartizării personalului didactic angajat pe durata de viabilitate a postului.


Fişiere ataşate:
CERERE_PRE_ISJ_2020.doc [914 KiB]
Descărcat de 707 ori
CERERE_PRE_SCH_ISJ_2020.doc [453.5 KiB]
Descărcat de 605 ori
CERERE_PRE_ACORD_DIR_2020.doc [480 KiB]
Descărcat de 627 ori
Sus
   
Afişează mesajele din ultimele:  Sortează după  
Scrie un subiect nou  Răspunde la subiect  [ 1 mesaj ] 

Ora este UTC+03:00 Europe/Bucharest


Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  

cron
Furnizat de phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Translation/Traducere: phpBB România